19 Şubat 2009 Perşembe

Findikoglu yemek tarifi : kabak corbasi


Herkes bu konuya asina mi bilemeyecegim ama bizim evde ve Erol amcalarda bi kabak receli hikayesi vardir. Bu kabak bildigimiz yesil kabak veya turuncu balkabagi degil. Sari, kocaman, karta kacmis havasini veren, ve genelde ciftcilerin ineklere yem diye verdigi uzunlamasina, sisko bir sebze. Ingilizcede bunun cok karsiligi var, yesil kabagin sarisi mevcut, sonra muhtelif boy ve sekillerde kabaklar var. Unutmayip Erol amcaya boyle bir kabak sulalesi fotosu da gosterecegim gelince.
Babam o kabak recelini cok severdi, her sene bi sekilde koylerden alinirdi, Ayvalik'a giderken yoldan toplanirdi. Bu sene Erol amca da cok istedi, ben de Alp le Mineye havale ettim, kacirdik. Burda tabi yoldan toplamak diye bir olay yok, ama market her renk, sekil kabak var. Ben gorunce artik denemem lazim dedim, ve sari uzun, sisko 1 adet aldim. Niyetim recel degil corbasini yapmak, mama kivaminda corba mideme cok iyi geliyor. Bu tip kabagin corbasini hazir corba olarak almistim daha once. Anneme de sordum, tabi hic denememis.
Inci yenge soruyordu, mealen soyle yaptim : Bir kabak cok buyuk geldi, yarisini soydum (kabuklar acayip kalin), parcalara boldum, az su ile hasladim. Sonra kabaklar seffaflasinca catalla ezdim, icine sogan (rende), et suyu tableti, baharat ve biraz yag kattim, bu kivamda devam etti. Sonra atesten alip blender dan gecirdim. Valla bekledigimden guzel oldu, mutlaka bi sekilde tatlandirmak lazim baharatla kabak kabak tatmasin diye.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: